Pieniä askeleita yksinkertaisempaa elämää kohti

Joutilaita hetkiä laskeskeli taannoin mainospostin  määrää:

Otin parin viikon mainokset talteen ja punnitsin – hienolla ja tarkalla keittiövaa’allani –  niiden painon; yhden viikon osuus: 786,5 grammaa. Vuodessa tästä kertyy pyöreesti 41 kg mainosroskaa. Luultavasti sitä tulee paljon enemmänkin, kun on ne kaikki joulu- ja muut krääsäsesongit.

Jos Suomessa on niinkin monta kotitaloutta kuin 2 517 393 ja leikitään että 80 prosentille niistä tulee mainokset (ja saman verran kuin minulle), niin vuodessa syntyy roskaa mainoksista 82 miljoonaa kiloa.

Hän päätti yksinkertaistaa elämäänsä laittamalla postilaatikkoonsa kyltin ”Ei mainoksia, kiitos”.

Luovun paperiroskan kiikuttamisesta ja ajan tuhlaamisesta mainosten lukemiseen, sekä estän turhat, satunnaiset mielihalut; tilalle saan mielenrauhaa.

Aloitan tämän postauksen myötä sarjan Baby Steps, jossa kerron silloin tällöin pieniä vinkkejä arkesi yksinkertaistamiseen. Jospa niitä kertyisi vaikka 100, jossain vaiheessa.

Advertisements

Tietoja Ritva Rajander-Juusti

yrittäjä, tutkimusammattilainen, bloggaaja.
Kategoria(t): Uncategorized Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s