Kieli poskella kierrätyksestä ;)

Sähköpostiini kierähti seuraava huumoripitoinen kierrätysohje- alkuperä on täysin tuntematon. Tässä kuitenkin iloksenne – ja ehkä toteutettavaksi ?

Kun saat mainoskirjeitä, jotka tarjoavat sinulle uutta luottokorttia, autolainaa tai mitä tahansa, valtaosa näistä kirjeistä sisältää palautuskuoren, jonka postimaksu on maksettu tai maksetaan lähettävän yrityksen puolesta.

Miksikäs ei siis hyödyntää moista palvelua ja lähettää kyseinen mainos sekä muitakin mainoksia, jotka ovat jääneet nurkkiin pyörimään, kauniisti kirjekuoressa takaisin lähettäjälle. Hoitakoot itse paperinkeräyksen!!

Voit liittää esimerkiksi Yves Rocherin mainoskirjeen sisällön askartelutehtävineen lehtitilausmainoksen palautuskuoreen tai lähettää vakuutusmainoksen yhteydessä kyllä-kuoressa myös K-kaupan parhaat tarjoukset.

Jos ei jäljellä ole mitään ylimääräistä lähetettävää, voit lähettää pelkän lomakkeen tyhjänä takaisin – ja muutenkin, jos haluat pysyä nimettömänä voit poistaa paperit, joissa on nimesi tai ainakin poistaa nimesi niistä.

Toisaalta voit lähettää pelkän tyhjän kirjekuoren ja jättää kyseisen yrityksen suremaan tuntematonta mahdollista asiakasta, -hauskaa, vaikka ei ehkä yhtä hyödyllistä.

Sama juttu kaikkien Valittujen Palojen, tms. kirjeiden kanssa, jotka lähettävät 20 kirjettä peräjälkeen ilmoittaen sinun olevan valittu voittajaksi – laita koko roska palautuskuoressa ja muista käyttää kyllä-kuorta tai ruksata kuoren kylkeen ”kyllä” niin voit olla varma, että kyseinen yritys lunastaa kirjeesi.

Jonkin ajan kuluttua, mikäli kaikki kynnelle kykenevät osallistuvat tähän mainostulvan vasta-aaltoon, vakuutusyritykset, pankit, kauppaketjut, yms.alkavat saada takaisin suurimman osan paperisaasteesta, jota he itse lähettävät. Näin he itsekin ehkä alkavat arvostaa sitä oikeassa mittakaavassa! Ja arvoimaan uudelleen sen tarpeellisuutta…

Parasta tässä kaikessa on se, että he maksavat itse kirjekuoren ja postikulut! Sivumainintana sanottakoon, että näin myös postitoimistot saavat lisää hommia, jos he ovatkin pelänneet, että sähköposti vie heiltä asiakkaat!

Advertisements

Tietoja Ritva Rajander-Juusti

yrittäjä, tutkimusammattilainen, bloggaaja.
Kategoria(t): Uncategorized Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s