Osaatko lukea mainontaa?

Tänä vuonna kouluihin on jalkautunut MediaSmart -opetuspaketti 7-12 –vuotiaille koululaisille. Kyseessä on siis medialukutaidon edistäjä, ohjeisto mainonnan tulkitsemiseksi. Esikuva on alun perin kanadalainen ja Suomeen ajatuksen ovat soveltaneet Mainonnan neuvottelukunta, Opetusministeriö, Liikesivistysrahasto ja Viestinnän taloudellinen tutkimussäätiö.

”Lasten tulisi olla tietoisia markkinointiviestinnän tavoitteista, periaatteista ja tehtävästä yhteiskunnassa. Lisäksi lasten pitäisi pystyä erottamaan informaatio fiktiosta ja mainos muusta mediasisällöstä”

Kiitettävän hyvä alku, koska saamme saman meille aikuisille?

Advertisements

Tietoja Ritva Rajander-Juusti

yrittäjä, tutkimusammattilainen, bloggaaja.
Kategoria(t): Uncategorized Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s