Valikoitua markkinointiviestintää

Yksinkertaistamista tämäkin: huomaan tulleeni valikoivaksi sen suhteen, millaiselle markkinointiviestinnälle tai mainonnalle annan aikaani. Ensin lopetin kaikki kirjakerhojäsenyyteni, koska totesin ostavani kirjani mieluummin kirjakaupasta, ilman lähetyskuluja, ilman kuukaudentuotteen peruuttamisen tai palauttamisen vaivaa ja ilman heräteostoja (tai ainakin melkein).

Meillä postilaatikossa ei ole (vielä?) ei mainoksia –tarraa, mutta kun katsomme postin läpi, kaikki  painotuotteet, jotka eivät kiinnosta, seulotaan suoraan ja nopeasti paperinkeräyslaatikkoon. Näin niistä pääsee myös näppärästi eroon, ja saapuneen postin pinosta voi erotella ne kaupunki- yms. lehdet ja ”kaupalliset tiedotteet” joita juuri sillä hetkellä tarvitsee tai jotka kiinnostavat.

Seuraavaksi olen aikeissa kieltää puhelin- ja osoitetietojeni käyttämisen suoramainontaan ja –markkinointiin. On sekä minun että puhelinmarkkinoijan ajan tuhlausta käydä näitä keskusteluja, koska en koskaan tilaa niiden perusteella mitään (ihan periaatteesta J). Lehtiä meille kyllä tulee, mutta haluan ne itse valita ja tilata silloin kun minulle sopii. Puhelintarjonnan ”rajoittamisen” pitäisi onnistua Suomen Suoramarkkinointiliiton sivujen mukaan yhdellä puhelinsoitolla jopa kolmeksi vuodeksi, ja postista pitäisi olla saatavilla kortteja, joilla osoitteellisen suoramainonnan tulon voisi kieltää. Tietojensa luovuttamisen voi kieltää myös väestötietojärjestelmästä ja Ajoneuvohallintakeskuksen Liikennetietojärjestelmästä.

Advertisements

Tietoja Ritva Rajander-Juusti

yrittäjä, tutkimusammattilainen, bloggaaja.
Kategoria(t): Uncategorized Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s